Saturday, November 17, 2012

bila hati rasa disakiti

Assalammualaikum....


Hari ni rase mcm free skit nak update blog...rase mcm dah lame x bukak..dah berhabuk~habuk dah pun... Asik membze kan diri je...


Kali ni aku nak update pasal HATI YANG DISAKITI... Rase mcm lagu rossa je.. Tp bukanlah... Ni hanya coretan perasaan insan yang bergelar wanita. ..seperti aku....


Perasaan disakiti ni ada banyak jenis sakit nye tu.. Yang pasti hati ni mudah terusik...terluka bila ada benda yg sensitif...boleh jadi jugak kita jadi gembira. Tapi kali ni aku nak ceta pasal hati ni...yang sedang sakit ni.....haaa.... Emo nampaknya...


Bila kita rasa disakiti....mesti yg pertama...rase nak je menangis....tu bagi yg cengeng lah eh... Yg kuat skit tu..nak nak pun die akan rase pedih. .pedih ulu hati...pedih ulu hati salunya org amik gaviscon je kan...yg pedih ulu hati ni....mne leh amik gaviscon....telan ubat mane mane pun xkan leh dpt hilangkan...melainkan jalan penyelesaian....yang endingnye baik.punye r...kalau yang kelaut tu...berendam le air mata sebaldi....


Aku rase mcm sakit skit...ngan sikap seseorang tu..sering sangat nak salahkan aku.. Padahal, die same dengan je... Contoh sebelum ni.. Ade r pasal sikat bersepah.... Aku lak dimarahnya... Katanya nape sepah sikat ni.. Aku bgtaw le...ade le budak ni yg sepahkan...pastu aku lak kna...jangan nak salahkan org..kalau dah nampak tu simpan tempat asal die.... Mcm ne aku nak simpan sblm tu padahal aku xnampak pun sikat tu ada kat situ...bila aku menjawab kang...dikata aku melawan...yang die nampak dulu nape tak tolong letak ke tempat sepatutnya..knape harus aku jugak yang jauh le jugak dr tempat letaknya sikay tu... Dah xleh ke die buat sendiri..dari die meracau xtentu pasal tu..kan senang die amik die letak..xyah banyak cakap..xyah gaduh...xde sakit hati kan...xdelah aku memendam perasaan....sabar je aku ni...


Pasal lain lak.... Pasal kipas pulak dah.... Dah sememangnye le akubx sentuh pun kipas tu... Dah ade org yang on kan sampai no.3 aku jugak dipersalahkan...kalau aku pertahankan diri aku...dikata aku menjawab...xkan le selamanya aku nak diamkan je pada perkara yg bukan sepatutnya berkaitan ngn aku...


Ape.lah salah aku...dosa aku padanya sampai ade je nak.sakitkan hati aku ni...aku ni sakit hati..tapi aku xpenah pun nak.marah die pun...simpan je ni...sabar je... Teringat kata kawan aku yang sorang ni... SETIAP UJIAN ADA KEBAHAGIAAN... Ya....aku yakin semua tu...disetiap kesabaranku slama ni pasti membuahkan kebaikan...yang akh sendiri pun xtahu bila masanga itu...tapi sudah semestinya ia terbaik buatku....


Ok lah...sampai stakat ni je...kalau nak.diceta panjang lebar memang xhabis lagi n xckp masa..haha....


Yang penting...kita kenalah bersabar dalam.setiap perkara yg berlaku pada kita...maafkan disetiap perkara yg seseorng tu lakukan.pada kita.tapi kalau dah over sangat tu sape lah yg tahan kan..maw nye kena gak sepak terajang kan... Huhuhu.... Tapi xdelah aku sampai nak sepak pun..mulut cakap lain..hati cakap lain....perbuatan lak lain lain...haha...kau ade????


P/s ~Jangan hitamkan....pemikiran serta hati anda dengan perkara yang remeh...


Assalammualaikum...w.b.t......


Published with Blogger-droid v2.0.4

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...